Про підсумки роботи Міністерства освіти і науки України за 9 місяців 2005 року та пріоритетні напрями розвитку освіти і науки у 2006 році Міністерство освіти і науки України (МОН) Рішення № 10/4-1 від 20.10.2005 По состоянию на 26 марта 2007 года << Главная страница | < Назад КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Р І Ш Е Н Н Я 20.10.2005 протокол N 10/4-1 Про підсумки роботи Міністерства освіти і науки України за 9 місяців 2005 року та пріоритетні напрями розвитку освіти і науки у 2006 році Заслухавши та обговоривши інформацію "Про підсумки роботи Міністерства освіти і науки України за 9 місяців 2005 року" та "Пріоритетні напрями розвитку освіти і науки у 2006 році" (додаються), колегія Міністерства освіти і науки України У Х В А Л Ю Є: 1. Інформацію заступника міністра Богомолова А.Г. про підсумки роботи Міністерства освіти і науки за 9 місяців 2005 року та пріоритетні напрями розвитку освіти і науки у 2006 році взяти до відома. 2. Першим заступникам, заступникам Міністра, керівникам структурних підрозділів міністерства, місцевим органам управління освітою і наукою зосередити зусилля на виконанні у IV кварталі 2005 року Указу Президента України "Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні" ( 1013/2005 ), завдань щодо вдосконалення системи державного управління у сфері наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності (Розпорядження Президента України від 3 жовтня 2005 року N 1183/2005-рп ( 1183/2005-рп ), заходів на реалізацію Програми діяльності Кабінету Міністрів України "Назустріч людям" ( n0001120-05 ). 3. Затвердити пріоритетні напрями розвитку освіти і науки у 2006 році та розробити заходи міністерства для їх реалізації. 3. Керівникам структурних підрозділів міністерства забезпечити безумовне виконання завдань, визначених Програмою діяльності Кабінету Міністрів України "Назустріч людям" ( n0001120-05 ), - як найважливіших пріоритетів роботи міністерства у II півріччі 2005 року. 4. Контроль за виконанням рішення колегії залишаю за собою. Голова колегії, Міністр С.М.Ніколаєнко Пріоритетні напрями розвитку освіти і науки у 2006 році У сфері дошкільного виховання Збільшити охоплення дітей дошкільною освітою в сільській місцевості до 50 відс., в містах до 80 відс. через розвиток дошкільних навчальних закладів з короткотривалим терміном навчання, створення системи навчально-виховних комплексів "Загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад", приватні, сімейні, індивідуальні форми навчання. У сфері загальної середньої освіти: забезпечення подальшого переходу основної школи на новий зміст і структуру навчання через розробку навчально-методичної документації, видрук нового покоління підручників, комп'ютеризацію та інформатизацію навчальних закладів, переоснащення новими засобами навчання шкільних кабінетів з природничо-математичних дисциплін; розширення форм навчання учнів початкової школи у позашкільних умовах, апробація моделі організації навчально-виховного процесу "Школа - родина"; розробка та запровадження системи незалежного оцінювання знань учнів. Проведення експерименту в усіх школах Чернігівської, Хмельницької областей та міста Севастополя; оптимізація мережі загальноосвітніх навчальних закладів, подальша реалізація програми "Шкільний автобус" ( v0051290-03 ); формування освітніх округів на основі волевиявлення батьків; добитися стовідсоткового забезпечення педагогічними кадрами всіх шкіл. У сфері професійно-технічної освіти: удосконалення управління професійно-технічною освітою, передача де місцевих органів освіти частини функцій управління цією системою; трансформування та оптимізація мережі професійно-технічних навчальних закладів, зміна структури підготовки робітничих кадрів відповідно до потреб ринку; праці регіонів; оновлення змісту професійно-технічної освіти, розробка і впроваджена державних стандартів нового покоління. У сфері вищої освіти: розширення академічних свобод та інституційної автономії вищих навчальних закладів; удосконалення системи державного управління вищою школою, поступовий перехід навчальних закладів у підпорядкування Міністерства освіти і науки; забезпечення рівного доступу до якісної вищої освіти всіх громадян України, вдосконалення добору і залучення обдарованих молодих людей до навчання, поетапне запровадження зовнішнього тестування абітурієнтів, залучення банківської системи до надання кредитів на навчання, забезпечення не менше половини бюджетних місць при вступі до ВНЗ; відповідно до вимог Болонської декларації запровадити новий перелік напрямів і спеціальностей вищої школи, перейти до дворівневої (бакалавр-магістр) системи підготовки кадрів та кредитно-модульної системи навчання; розробити і запровадити механізми участі реального сектору економіки в інвестуванні у вищу освіту; створення умов для реалізації принципу "Освіта протягом всього життя", розширення можливостей післядипломної освіти; суттєве збільшення контингенту іноземних студентів в Україні. У сфері інформатизації навчальних закладів: продовжити реалізацію програми інформатизації освіти та рівень забезпечення шкіл персональними комп'ютерами до 80 відс.; створити у мережі "Інтернет" освітній портал міністерства "Острів знань" забезпечивши користування ним не менше 25 відс. навчальних закладів; розпочати створення освітньої комп'ютерної мережі; продовжити розробку та впровадження програмного забезпеченню навчального призначення. У сфері науки, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності: визначення пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки на основі прогнозно-аналітичних досліджень, підтримка суб'єктів Інноваційної діяльності шляхом створення нових механізмів їх економічного стимулювання; вдосконалення системи конкурсного відбору наукових досліджень та розробок; створення та запровадження системи державного регулювання сфер трансферу технологій; адаптація законодавства України в сфері інтелектуальної власності до вимог СОТ, міжнародних норм та стандартів; удосконалення процедури набуття прав на об'єкти інтелектуальної власності. У соціально-економічній сфері: продовження виплат боргів педагогічним та науково-педагогічним працівникам по статті 57 Закону про освіту ( 1060-12 ); реалізація програми "Студентський гуртожиток"; оновлення матеріально-технічної бази загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до кредитної угоди із Світовим банком "Рівний доступ до якісної освіти"; поступовий перехід їх до фінансування навчальних закладів із розрахунку на одного студента, учня; розроблення та. запровадження нових нормативів утримання навчальних закладів; забезпечення стовідсоткового харчування учнів 1-4 класів та створити умови харчування решти учнів насамперед дітей із малозабезпечених сімей.
|